vineri, 29 aprilie 2011

EROI romani pentru Discovery în România,

sursa :adevarul.ro


Articole Discovery



Articole Discovery |
Discovery caută ‘eroi’ români pe care să-i facă protagoniștii unor scurt metraje
Românii care-și urmează pasiunile, curiozitatea și spiritul de aventură pot deveni ‘eroii’ unor scurt metraje realizate de Discovery, în cadrul unei noi campanii a celebrului brand – “Oricine poate fi erou”. Campania începe vineri, 4 martie, și vine în continuarea campaniei “Descoperă eroul din tine”, desfașurată în 2010. Dacă anul trecut postul a căutat pe cont propriu eroi autohtoni și a difuzat filmulețe cu poveștile lor, anul acesta îi îndeamnă pe toți cei care cunosc un posibil ‘erou Discovery’ sau care se consideră ei înșiși un astfel de personaj să-și înscrie propunerile pe pagina de Facebook a Discovery România, până pe 3 aprilie. Vor fi doar 10 câstigători care vor putea să-și regizeze poveștile propuse, sub îndrumarea Discovery. Ada Roseti, channel director pentru Europa de Sud-Est vorbește într-un scurt interviu pentru TOTB despre criterii de selecție și noutăți în abordarea noii campanii, dar și despre impactul pe care campania precedentă l-a avut la nivel local și internațional.

de Camelia Moga

Poveștile propuse vor fi selectate de un juriu internațional format din reprezentanți Discovery Networks. Filmele vor fi disponibile pe Facebook din iunie și vor fi difuzate în cadrul festivalului TIFF, unde, pe baza unei noi jurizări și a voturilor de pe Facebook, va fi desemnat un câstigător care va primi un premiu de 3.000 de euro.

Anul trecut, postul a ‘ecranizat’ şapte poveşti care au întruchipat spiritul Discovery. Printre eroii selectaţi s-au numărat un aeromodelist, un motociclist care a călătorit până în Mongolia şi înapoi, un tânăr practicant de parkour şi un doctor care salvează vieți la celălalt capăt al lumii.

Care sunt criteriile care vor face diferenţa în selectarea poveştilor/eroilor din campania de anul acesta?

În primul rand, trebuie sa fie o poveste interesantă pentru telespectatorii Discovery. Eroii pe care ii căutam sunt, ca și în prima ediție, oameni a căror viață sau ale căror preocupări sunt o sursă de inspirație pentru alții. Oameni care prin pasiunile lor au reușit să realizeze ceva sau care pur și simplu își dedică viața unor preocupări interesante. Pentru a avea o propunere câștigătoare, cei care vor participa la competiție trebuie în primul rând să se gândească dacă “eroul” lor se potrivește cu ceea ce înseamnă ideea de Discovery – aventură, curiozitate, depășirea limitelor, pasiune în ceea ce faci.

Cine va realiza filmarea propriu-zisă a celor zece scurt metraje?

Filmarea va fi realizată de cei 10 semifinaliști, împreună cu o echipă de producție pusă la dispoziție de noi. Fiecare semifinalist va participa la un workshop de 2 zile în care va învăța ce înseamnă realizarea unui scurt metraj pentru Discovery Channel, după care va fi îndrumat de o echipă de producție în realizarea filmului propriu-zis. Deci ceea ce este cu adevărat extraordinar, este că cei care ne vor propune acești noi eroi, vor avea posibilitatea să-și realizeze propriul scurt-metraj, pe care noi mai apoi îl vom difuza pe post.

Există subiecte pe care nu le-aţi aborda (din motive ce ţin de politica internă a Discovery) în cadrul acestor filmuleţe?

Cum spuneam, poveştile trebuie să reflecte spiritul şi valorile Discovery Channel. Căutăm eroi care reusesc să influenţeze pozitiv prin ceea ce fac şi să fie un exemplu demn de urmat. Nu avem restrictii la nivel de subiecte însă filtrul de brand trebuie întotdeauna aplicat, astfel încât tot ceea ce apare pe post să transmită un mesaj unitar.

Ada Roseti (foto)

Care a fost impactul la nivel local al iniţiativei de anul trecut “Descoperă eroul din tine” cu protagonişti autohtoni?

Din punctul nostru de vedere, campania a avut efectul pe care ni-l doream, a reușit să ne aducă mai aproape de fanii din România și să îndeplinească o dorință mai veche a acestora – aceea de a vedea și personaje românești pe Discovery Channel. Reacțiile au fost foarte pozitive, pe toate planurile, începând de la mesajele primite pe diverse platforme și până la creșterea audiențelor. Tocmai de aceea am decis să continuăm proiectul printr-o nouă campanie pe care am numit-o “Oricine poate fi erou”.

Care a fost feed-back-ul în reţelele sociale şi pe internet, în general?

Feedback-ul a fost extraodinar – oamenii s-au implicat în campanie, și-au exprimat părerea despre filme și le-au dat mai departe prietenilor lor. Difuzarea unor povești despre români la Discovery era un lucru de mult așteptat așa că a fost primit cu mult entuziasm. În ceea ce privește impactul pe pagina noastră de Facebook, în urma campaniei am câștigat 16.000 de noi fani, iar cele 7 filme au fost vizualizate pe youtube de peste 30.000 de ori. Ceea ce ne bucură cel mai tare este ca poveștile celor 7 eroi au ajuns să fie cunoscute și preluate mai apoi de alte televiziuni și publicații. Mai mult decât atât, tab-ul “Eroii noştri”, creat pe pagina noastră de Facebook, a câştigat premiul pentru cel mai bun microsite de promovare din categoria “Publicaţii şi media”, în cadrul festivalului de publicitate online Internetics 2010 – ceea ce înseamna ca nu doar noi am considerat campania ca fiind eficientă.

Şi-au manifestat şi alte birouri Discovery interesul de a include în grilele locale scurt metrajele produse, anul trecut, în România?

Suntem foarte mândri de acest proiect: de idee, de felul cum a fost implementată şi mai ales de rezultate. Proiectul a stârnit interesul colegilor din alte regiuni și deja am primit cereri pentru implementarea lui în alte țări în care Discovery este prezent pe cablu sau satelit. Trebuie însă să înțelegeți că nu e vorba de preluarea filmelor din prima parte a campaniei, și nici de difuzarea celor pe care abia acum începem să le căutam. E vorba de mecanismul și ideea din spatele acestei campanii – care pune accent pe personaje locale, pe felul în care Discovery e perceput în fiecare țară și pe dorința noastră de a veni mai aproape de spectatorii noștri. Dar cum această idee e una originală, creată aici, în laboratorul românesc al Discovery Networks, suntem foarte mândri de succesul ei în cadrul companiei.

Aveţi în vedere detalierea uneia sau a multor poveşti din cele şapte prezentate, pana acum, într-un lung metraj ?

Am spus întotdeauna că suntem interesați și deschisi să realizăm şi producţii locale de lung metraj şi analizăm în permanenţă subiectele pe care le primim, inclusiv cele care reies din cadrul acestor campanii. Însă scopul campaniei actuale este realizarea celor 10 scurt-metraje, în care vor fi implicați chiar telespectatorii. Ei vor alege subiectele, ei vor alege eroii și ei vor participa la filmarea propriu-zisă a materialelor.

Ce ați îmbunătăți la ediția din acest an a proiectului, prin comparatie cu cea precedenta?

Proiectul de anul trecut a fost o primă încercare de genul acesta pentru Discovery în România, și pentru că a ieșit atât de bine am decis să-l continuăm. Ceea ce vrem să adăugăm de data aceasta este mai multă implicare din partea telespectatorilor, încă de la început. Așadar, le dăm șansa să ne dea idei și să le și pună în practică, cu ajutorul nostru

Niciun comentariu: